Prima pagină > Raspunsuri ateiste > Raspuns ateist Einstein si Religia

Raspuns ateist Einstein si Religia

Raspuns ateist la Einstein si Religia  scris  de Adi

NU stiu daca sa rad sau sa plang de ceea ce a scris Adi dar sa trecem la treaba.

Adi, in primul rand iti prezint 2 citate pe care ai uitat sa le adaugi la articol

Este, desigur, o minciună ceea ce aţi citit despre convingerile mele religioase, o minciună care este repetată în mod sistematic. Nu cred într-un Dumnezeu personal şi niciodată nu m-am dezis de acest lucru, ci l-am exprimat clar. Dacă există ceva în mine care poate fi numit religios, atunci acel lucru este nemărginita admiraţie pentru structura lumii, atât cât ştiinţa ne-a arătat-o până acum. (Sursa )

Cuvântul „Dumnezeu” nu este nimic altceva pentru mine decât expresia şi produsul slăbiciunii umane, Biblia este o colecţie de legende onorabile, dar primitive, care sunt, în orice caz, destul de copilăreşti. Nici un fel de interpretare, indiferent cât de subtilă, nu-mi poate schimba opinia.(Sursa )

Traducerile tale sunt groaznice si incomplete

Mai mult, Einstein spune cuvant cu cuvant ca crede in Dumnezeu, iata declaratia: “Cred in Dumnezeu conform lui Spinoza, care se dezvaluie in armonia legica a naturii”.
Deci, pentru ateistii care e prosti si nu intelege, omul a zis ca crede in Dumnezeu si ca Il intelege la fel ca si Spinoza. Desigur, unii e atat de prosti, incat nu stie ca Spinoza nu a fost initiatorul vreunei religii noi (astfel incat sa se iste confuzie pe Cine venereaza), ci Spinoza a spus ce crede el despre Dumnezeu. La fel cum spune oricine astazi ca crede cutare si cutare lucru despre Dumnezeu. Evident ca nu se intampla ca toti oamenii sa creada identic aceleasi lucruri (din motive de educatie, experienta, inteligenta – masura a cunoasterii lui Dumnezeu, la atei converge catre 0). Dar pur si simplu faptul ca doi oameni cred lucruri diferite despre un al treilea nu inseamna ca al treilea este doua persoane diferite. Eu pot sa zic ca Basescu e un handicapat, iar neveste-sii poate ii place de el. Este evident ca nu vorbim despre doua persoane diferite.
Ateistii habar n-are despre Spinoza si ce viziune avea filosoful olandez despre religie. Dar se grabesc sa dea cu citatu “Einstein nu credea in zeul tau”. Si le zic “Ti-a zis tie asta?”. Prosti mai este acei toti atei!

In tot acest pasaj ataci atei si spui ca sunt prosti dar:
1. Citatul complet ar fi:

Eu cred în Dumnezeu lui Spinoza, care se dezvăluie în armonia ordonată a ceea ce există, nu într-un Dumnezeu care se preocupă cu destinele şi acţiunile fiinţelor umane.(Sursa )

De unde putem trage clar concluzia ca Einstein nu credea in Dumnezeu crestin.

2. Desi ai scris 2 fraze nu ai reusit sa ne spui care este Dumnezeu lui Spinoza sau ce credea Spinoza despre Dumnezeu.Te-ai invartit in cerc scriind doar ca atei sunt prosti si atat fara a aduce argumente de ce ar fi prosti si reusind sa demonstrezi ca tu esti cel „prost”.
Spinoza credea ca Dumnezeu si Natura sunt una si acelasi lucru si citez:

Spinoza neagă în mod expres că Dumnezeu ar avea personalitate si ar fi constient, el nu are nici inteligenţa, nici sentimente, nici vointa, el nu acţionează în funcţie de scop, dar tot ceea ce urmeazăeste  în mod obligatoriu din natura sa, potrivit legii (Frank Thilly, A History of Philosophy, § 47, Holt & Co., New York, 1914).

La vremea respectiva pentru ideile sale comunitatea iudeica l-a excomunicat pe Spinoza iar  lucrarile lui Spinoza au fost trecute pe lista cartilor interzise de catre biserica catolica.

Concluzia ar fi: „Prosti” de atei au dreptate cand spun ca “Einstein nu credea in zeul tau”.

Actualizare:  Adi mi-a modificat comentariul meu pe blogul lui, dar asta pur si simplu demonstreaza cat de prost este.

  1. Adi
    20 Iunie 2010 la 14:53

    Sa iti vbesc pe limba ta…
    Ce concluzie tragi tu din faptul ca Einstein si Spinoza „cred intr-un zeu, altul decat cel crestin”, eu si alti 2 miliarde ar crede in „zeul crestin”, tu nu crezi in niciun zeu, alti 1.5 miliarde cred in „alt zeu”…?!
    Mai mult, in ce „zeu” cred Hawking si Penrose? E acelasi „zeu” cu „zeul lui Einstein si Spinoza”?

  2. 20 Iunie 2010 la 15:14

    mai tampitule, dupa ce ca imi modifici comentariul pe blogul tau mai ai tupeul sa vii sa comentezi aici sa discutam in mod civilizat?
    1. Cretinule tu ai facut ateisti prosti pentru ca afirma ca „Einstein nu credea in zeul tau”. Ti-am aratat ca nu este chiar asa cum zici tu.
    2. Esti retard mintal sa comentezi la un articol si sa imi pui intrebari despre ceva ce nu s-a discutat in articol initial. Singura concluzie pe care o trag din articolul Einstein si Religia este ca esti o scursura de om irationala si ca in dumnezeu descris de spinoza pot sa cred si eu ca exista, pentru ca natura exista si este intradevar fara personalitate, nu este constienta, nu are sentimente, nu are inteligenta, etc.

  3. Adi
    20 Iunie 2010 la 15:21

    Ce treaba are discutia de pe un blog cu cea de pe altul?:)
    Tu ai „zei” extrem de prosti… iti dai seama, nu au fost ei in stare sa creeze Universul!
    Stii ca am omis deliberat o faza cand a zis Einstein ceva de „Ala Batranu”?
    Quantum theory says a lot, but does not really bring us any closer to the secret of the Old One. I, at any rate, am convinced that He does not throw dice. (Albert Einstein, On Quantum Physics, Letter to Max Born, December 12, 1926)
    Hai sa vedem cum o ditchuiesti p-asta!:)

    • 20 Iunie 2010 la 16:15

      Ce treaba are discutia de pe un blog cu cea de pe altul?:)

      are. demonstreaza cat de „Destept” esti tu!

      Tu ai “zei” extrem de prosti… iti dai seama, nu au fost ei in stare sa creeze Universul!

      prost esti tu. EI SUNT universul. nu trebuie sa creeze ceva.

      Stii ca am omis deliberat o faza cand a zis Einstein ceva de “Ala Batranu”?
      Quantum theory says a lot, but does not really bring us any closer to the secret of the Old One. I, at any rate, am convinced that He does not throw dice. (Albert Einstein, On Quantum Physics, Letter to Max Born, December 12, 1926)
      Hai sa vedem cum o ditchuiesti p-asta!:)

      ce anume vrei sa ditchuiesc la ea? Exista o gramada de citate de ale lui Einstein, citate care in functie de context pot fi interpretate ca pro religie si altele contra religiei.
      Ce mi se pare important este ca el zice clar:

      Este, desigur, o minciună ceea ce aţi citit despre convingerile mele religioase, o minciună care este repetată în mod sistematic. Nu cred într-un Dumnezeu personal şi niciodată nu m-am dezis de acest lucru, ci l-am exprimat clar. Dacă există ceva în mine care poate fi numit religios, atunci acel lucru este nemărginita admiraţie pentru structura lumii, atât cât ştiinţa ne-a arătat-o până acum.

      Daca ar exista un citat care sa zica clar ca el este religios si crede in dumnezeu crestin nu as mai comenta nimic.

  4. Domnsioara D
    20 Iunie 2010 la 15:24

    Nu trebuie sa pui la suflet, Adi nu este decat un troll,intra pe toate blogurile de genul asta doar ca sa starneasca cearta.Cel mai bine este sa il ignori

    • 20 Iunie 2010 la 23:05

      initial nu am inteles la ce te referi si nu am aprobat mesajul dar acum inteleg si Adi e bagat la spam.

  5. Adi
    20 Iunie 2010 la 16:46

    Ma oboseste sa editez mereu codurile…
    Deci zeii tai sunt Universul? Poate imi explici si mie aceasta … teologie:)
    Dar ce este Universul? El nu trebuie cumva sa creeze materia din interiorul sau?
    Si, din ea, sa faca planete, stele, galaxii?
    Apoi nu trebuie sa creeze viata?!
    Mi se pare ca nu prea te pricepi la religia asta inventata de tine:)
    Ditchuitul era faza aia cu Universul-Old One care joaca zaruri…
    Nu stiu ce tot pui accentul pe crestinism… aici era discutia despre Dumnezeu la modul general!

    • 20 Iunie 2010 la 19:28

      tu ma obosesti cum sari de la un subiect la altu si cu faptul ca imi pui in gura afirmatii care nu le-am spus. deja discutia nu mai este despre einstein si religie asa ca o inchei aici. Iti mai precizez odata referitor la ditchuit urmatorul lucru, pe care eu am considerat ca e raspunsul:

      Exista o gramada de citate de ale lui Einstein, citate care in functie de context pot fi interpretate ca pro religie si contra religiei.
      Ce mi se pare important este ca el zice clar:

      Este, desigur, o minciună ceea ce aţi citit despre convingerile mele religioase, o minciună care este repetată în mod sistematic. Nu cred într-un Dumnezeu personal şi niciodată nu m-am dezis de acest lucru, ci l-am exprimat clar. Dacă există ceva în mine care poate fi numit religios, atunci acel lucru este nemărginita admiraţie pentru structura lumii, atât cât ştiinţa ne-a arătat-o până acum.

      Daca ar exista un citat care sa zica clar ca el este religios si crede in dumnezeu crestin nu as mai comenta nimic.

  6. Adi
    20 Iunie 2010 la 19:34

    Einstein zice multe, iar tu alegi ce iti place!
    Macar articolul meu prezinta multe citate si le pune in perspectiva…
    Oricum dezbaterea e anapoda considerata crestinism vs. ateism.
    Ci teism vs. ateism, iar Einstein este de partea teismului (desigur, nu si a crestinismului).

    • 21 Iunie 2010 la 08:33

      Einstein zice multe, iar tu alegi ce iti place!
      Macar articolul meu prezinta multe citate si le pune in perspectiva…

      Acelasi lucru ai facut si tu in articolul tau si acelasi lucru l-am zis eu mai sus

      Exista o gramada de citate de ale lui Einstein, citate care in functie de context pot fi interpretate ca pro religie si contra religiei.
      Ce mi se pare important este ca el zice clar:

      Este, desigur, o minciună ceea ce aţi citit despre convingerile mele religioase, o minciună care este repetată în mod sistematic. Nu cred într-un Dumnezeu personal şi niciodată nu m-am dezis de acest lucru, ci l-am exprimat clar. Dacă există ceva în mine care poate fi numit religios, atunci acel lucru este nemărginita admiraţie pentru structura lumii, atât cât ştiinţa ne-a arătat-o până acum.

      Daca ar exista un citat care sa zica clar ca el este religios si crede in dumnezeu crestin nu as mai comenta nimic.

      referitor la

      Oricum dezbaterea e anapoda considerata crestinism vs. ateism.
      Ci teism vs. ateism, iar Einstein este de partea teismului (desigur, nu si a crestinismului).

      tu poti sa ramai la parerea din articolul tau. cred ca am exprimat destul clar in articolul meu ca Einstein nu credea intr-un dumnezeu personal ci credea intr-un dumnnezeu impersonal,inconstient neinteligent,fara sentimente, fara vointa, cu alte cuvinte credea in natura, in ceea ce ne inconjoara.
      Daca sa crezi in existenta naturii inseamna sa fii teist atunci nu exista ateisti pentru ca toti credem ca exista natura.

  7. Lex
    22 Iunie 2010 la 09:49

    Adi vorbeste mult cacat inutil. Nu il lua in serios.

    • 22 Iunie 2010 la 17:54

      Ai dreptate. Sunt cateva comentarii de ale lui care au mers direct la cosul de gunoi.

  8. 26 Iunie 2010 la 21:21

    Adi e un guraliv inofensiv și narcisist. I-ar merge bine o scurtă campanie de ”bash”, dar sunt pești mai mari în lacul iraționalului.

  9. upp_
    29 Iulie 2010 la 13:07

    “I cannot imagine a God who rewards and punishes the objects of his creation, whose purposes are modeled after our own — a God, in short, who is but a reflection of human frailty. Neither can I believe that the individual survives the death of his body, although feeble souls harbor such thoughts through fear or ridiculous egotisms.”
    http://www.stephenjaygould.org/ctrl/quotes_einstein.html

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

