Prima pagină > D'ale ateistilor > Învățăturile lui IIsus: urăște-ți aproapele

Învățăturile lui IIsus: urăște-ți aproapele

Luca 14:26 Daca vine cineva la Mine, si nu uraste pe tatal sau, pe mama sa, pe nevasta sa, pe copiii sai, pe fratii sai, pe surorile sale, ba chiar insasi viata sa, nu poate fi ucenicul Meu

Categorii:D'ale ateistilor
  1. Adi
    20 Iunie 2010 la 08:06

    Vai, dar este cumplit de proasta interpretarea ta!
    Nu va trece niciodata prin capetele seci ca anumiti termeni (daca nu majoritatea) dintr-o limba moarta de 2 milenii nu se pot traduce exact in limbi moderne in spiritul de atunci?
    In plus, enuntul nu este imperativ (nu zice „sa urasti!”)… ceea ce ar fi trebuit sa iti indice ca „a uri” este hiperbolic pentru „a iubi mai putin”!

    • 20 Iunie 2010 la 11:17

      Ce sa mai zic? Daca dumneavoastra un maestru in ale interpretarii imi ziceti ca interpretarea este proasta atunci e proasta!
      Fiind un atat de bun traducator al bibliei vrei sa imi traduci fiecare cuvant de mai jos?

      ει τιϲ ερχεται προϲ εμε και ου μιϲει τον πατερα αυτου και την μητερα και την γυναικα και τα τεκνα και τουϲ αδελφουϲ και ταϲ αδελφαϲ ετι δε και την ψυχη εαυτου ου δυναται ειναι μου μαθητηϲ

      Trebuie sa spun ca sunt uimit de interpretarea „a uri” este hiperbolic „a iubi mai putin”. Daca citim definitiile din dex putem zice ca cu usurinta ca e cale lunga de la a uri la a iubi mai putin si viceversa. Oricum, teisti cel mai bine se pricep la a interpreta si reinterpreta textele religioase pentru a putea da sens aberatiilor care contravin cu ceea ce este bine.

  2. Adi
    20 Iunie 2010 la 11:23

    Pai ai zis ca sunt maestru al interpretarii… cu traducerea nu ma pricep:)
    Dar eu te intreb impartial, facand abstractie de biasul meu teist, ti s-a parut tie Iisus ca ar fi un personaj violent sau care sa aiba legatura cu ura?
    Atunci, prin prisma acestor cunostinte, te loveste in fata cand gasesti o asemenea situatie aparent paradoxala, iar reactia fireasca este sa fii sceptic fata de interpretarea grosiera: „uraste-ti aproapele”, ci sa o pui in context si sa vezi ceea ce a vrut sa zica!

    • 20 Iunie 2010 la 12:52

      Interpretare este sinonim cu traducere iar eu am vorbit metaforic ca ai fi un maestru al interpretarii pentru a evidentia ca de fapt nu esti. Nu ma asteptam sa traduci sau sa interpretezi acel text.
      Iisus din biblie este un personaj contradictoriu si sunt multe exemple de dat despre felul de a fi a lui IIsus. El aproba legile barbare ale vechiului testament si ne spune ca sunt pentru totdeauna(Matei 5:17-18); schimba una dintre porunci zicand ca doar daca te uiti la o femeie cu pofta deja preacurvesti si ne indeamna sa ne mutilam singuri pentru un aftfel de pacat si alte pacate(Matei 5:27-30; Marcu 9:43-47); invata si cere sa ne uram familia in cel putin 2 ocazii (Luca 14:26; Matei 10:34-35); ne cere sa respectam leagea veche si sa ne omoram copii neascultatori (Marcu 7:9-13); vorbeste in pilde pentru cei care nu cred in dumnezeu sa nu inteleaga si in acest fel sa nu se razgandeasca si sa ramana atei si sa nu fie iertati (Marc 4:10-11);
      Si desi as putea continua cu alte exemple am sa inchei cu acest ultim exemplu tragand concluzia ca prima data trebuie sa credem in dumnezeu si de abia dupa aia sa citim biblia pentru a putea sa o intelegem sau mai bine zis a o interpreta astfel incat sa aiba vreun sens.
      Cred ca asa se explica de ce nu pot eu sa interpretez biblia pe placul teistilor.

  3. Adi
    20 Iunie 2010 la 14:49

    Matei 5:17-18 nu se refera la legile barbare din V.T., ci la codurile morale si teologice. L-ai intrebat tu pe Iisus daca aproba masacrele si genocidurile comise de Moise si David? Arata-mi unde scrie asta… nu poti sa le bagi in aceeasi oala cu „sa iubesti pe Dumnezeu din tot sufletul tau… si pe aproapele tau ca pe tine insuti”…
    Nu este vorba de „schimbarea unei porunci”, ci de precizari suplimentare…cum ar fi normele metodologice de aplicare:)
    In legatura cu „mutilatul”… serios, ti-ai ales ales bine nickul… chiar esti un nimeni. Puteai sa iti alegi chiar Nimic.
    Tu nu poti face diferenta intre o comparatie si un indemn?
    Uite: eu opinez ca este mai bine sa te sinucizi decat sa fii ateist. Inseamna ca ti-am poruncit sa te sinucizi?
    Interpretarile tale sunt penibile! Nici macar nu merita sa le combat!
    „vorbeste in pilde pentru cei care nu cred in dumnezeu sa nu inteleaga si in acest fel sa nu se razgandeasca si sa ramana atei si sa nu fie iertati” – tu te droghezi in timp ce scrii?
    Desigur ca nu iti poti lasa prejudecatile laoparte la lectura Bibliei, de aceea este mai util sa te informezi si din alte surse decat „Turnul de veghe al lui Dawkins”

    • 20 Iunie 2010 la 15:39

      Matei 5:17-18 nu se refera la legile barbare din V.T., ci la codurile morale si teologice.

      Matei 5:17-18 spune

      17. Să nu socotiţi că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc.

      18. Căci adevărat zic vouă: Înainte de a trece cerul şi pământul, o iotă sau o cirtă din Lege nu va trece, până ce se vor face toate.

      Deci se refera la lege.

      L-ai intrebat tu pe Iisus daca aproba masacrele si genocidurile comise de Moise si David? Arata-mi unde scrie asta… nu poti sa le bagi in aceeasi oala cu “sa iubesti pe Dumnezeu din tot sufletul tau… si pe aproapele tau ca pe tine insuti”…

      Prima data arata-mi unde am scris eu asa ceva.

      Nu este vorba de “schimbarea unei porunci”, ci de precizari suplimentare…cum ar fi normele metodologice de aplicare:)

      ai dreptate! sau ai vrea tu sa ai dreptate! DAR NU AI! nu este vorba de schimbare? faptul ca s-au facut precizari suplimentare nu reprezinta o schimbare? nu s-a modificat nimic. totul este neschimbat?

      In legatura cu “mutilatul”… serios, ti-ai ales ales bine nickul… chiar esti un nimeni. Puteai sa iti alegi chiar Nimic.

      argument ad hominem. nu mai ai ce sa zici si ma ataci pe mine? tu chiar daca te numesti Adi esti un nimic din punct de vedere intelectual.

      Tu nu poti face diferenta intre o comparatie si un indemn?

      Da, pot face diferenta intre comparatie si indemn. Tu poti?

      Uite: eu opinez ca este mai bine sa te sinucizi decat sa fii ateist. Inseamna ca ti-am poruncit sa te sinucizi?

      despre ce dracu vorbesti aici? eu zic ca prima data sa te duci sa respiri niste ozon sa iti revii la cap.

      Interpretarile tale sunt penibile! Nici macar nu merita sa le combat!

      Atunci de ce mai comentezi pe aici. Veziti de treaba ta si nu mai vizita blogul asta.

      “vorbeste in pilde pentru cei care nu cred in dumnezeu sa nu inteleaga si in acest fel sa nu se razgandeasca si sa ramana atei si sa nu fie iertati” – tu te droghezi in timp ce scrii?

      Drogata a fost mata cand te-a facut. Marcu 4:10-12 zice

      10. Iar când a fost singur, cei ce erau lângă El, împreună cu cei doisprezece, Îl întrebau despre pilde.

      11. Şi le-a răspuns: Vouă vă e dat să cunoaşteţi taina împărăţiei lui Dumnezeu, dar pentru cei de afară totul se face în pilde,

      12. Ca uitându-se, să privească şi să nu vadă, şi, auzind, să nu înţeleagă, ca nu cumva să se întoarcă şi să fie iertaţi.

      Care o fi interpretarea versetelor de mai sus in viziunea ta?

      Desigur ca nu iti poti lasa prejudecatile laoparte la lectura Bibliei, de aceea este mai util sa te informezi si din alte surse decat “Turnul de veghe al lui Dawkins”

      Despre ce prejudecati vorbesti? Stai linistit, nu ma informez din astfel de turnuri.

  4. Adi
    20 Iunie 2010 la 15:49

    Deci se refera la lege.

    Si legea se refera la codurile morale si teologice, nu la masacre, violuri si sclavie!

    Prima data arata-mi unde am scris eu asa ceva.

    Ai zis: aproba legile barbare ale vechiului testament si ne spune ca sunt pentru totdeauna(Matei 5:17-18)

    faptul ca s-au facut precizari suplimentare nu reprezinta o schimbare?

    Tu ai zis ca schimba legi… ca si cum asta ar fi ceva negativ, in contradictie cu alt loc unde a zis ca le implineste. Eu ti-am demonstrat ca e vb de un amendament doar.

    tu chiar daca te numesti Adi esti un nimic din punct de vedere intelectual.

    Numele meu este unul dintre miriadele de indicii ale grandiozitatii intelectului meu:)

    despre ce dracu vorbesti aici? eu zic ca prima data sa te duci sa respiri niste ozon sa iti revii la cap.

    Este mai bine sa iti tai o mana decat sa arzi in ghena nu inseamna „Taie-ti o mana!” ci inseamna „nu pacatui cu mana!”

    Atunci de ce mai comentezi pe aici. Veziti de treaba ta si nu mai vizita blogul asta.

    Din compasiune…zic sa te onorez cu prezenta mea distinsa!

    pentru cei de afară totul se face în pilde, Ca uitându-se, să privească şi să nu vadă, şi, auzind, să nu înţeleagă, ca nu cumva să se întoarcă şi să fie iertaţi.

    Cred ca din cauza pildelor n-ai inteles tu mesajul lui Iisus…

    Despre ce prejudecati vorbesti? Stai linistit, nu ma informez din astfel de turnuri.

    Care?! Aveti turnulete pe acoperisul UTCului?:)

    • 20 Iunie 2010 la 17:11

      Deci se refera la lege.

      Si legea se refera la codurile morale si teologice, nu la masacre, violuri si sclavie!

      si unde am zis eu ca legea se refera la masacre, violuri si sclavie? am zis ca legea este barbara si legea este barbara pentru ceea ce zice ea: sa omori copii neascultatori, sa omori femeia care a precurvit, etc.

      Prima data arata-mi unde am scris eu asa ceva.

      Ai zis: aproba legile barbare ale vechiului testament si ne spune ca sunt pentru totdeauna(Matei 5:17-18)

      da am zis aproba legile barbare ale vechiului testament si ne spune ca sunt pentru totdeauna(Matei 5:17-18) dar nu am zis ce ai zis tu ca eu am zis

      L-ai intrebat tu pe Iisus daca aproba masacrele si genocidurile comise de Moise si David? Arata-mi unde scrie asta… nu poti sa le bagi in aceeasi oala cu “sa iubesti pe Dumnezeu din tot sufletul tau… si pe aproapele tau ca pe tine insuti”…

      parca am scrie despre o discutie diferita sau parca ai avea memoria scurta. ia memoplus si nu te ruga la dumnezeu sa vezi minune.

      faptul ca s-au facut precizari suplimentare nu reprezinta o schimbare?

      Tu ai zis ca schimba legi… ca si cum asta ar fi ceva negativ, in contradictie cu alt loc unde a zis ca le implineste. Eu ti-am demonstrat ca e vb de un amendament doar.

      nu mi-ai demonstrat ca este vorba de un amendament ci tu ai zis: „Nu este vorba de “schimbarea unei porunci”, ci de precizari suplimentare…cum ar fi normele metodologice de aplicare:)”

      Este mai bine sa iti tai o mana decat sa arzi in ghena nu inseamna “Taie-ti o mana!” ci inseamna “nu pacatui cu mana!”

      Versetele nu zic ca e mai bine sa iti tai o mana decat sa arzi in ghena versetele zic ca daca ai pacatuit sa iti scoti un ochi si ca e mai bine sa pierzi un madular decat sa arzi in ghena. Vezi citat pentru restu:

      29. Iar dacă ochiul tău cel drept te sminteşte pe tine, scoate-l şi aruncă-l de la tine, căci mai de folos îţi este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul să fie aruncat în gheenă.

      30. Şi dacă mâna ta cea dreaptă te sminteşte pe tine, taie-o şi o aruncă de la tine, căci mai de folos îţi este să piară unul din mădularele tale, decât tot trupul tău să fie aruncat în gheenă.

      In concluzie se pare ca ne invartim in cercuri si desi tie iti place, mie nu imi place, asa ca hai sa discutam la obiect si sa evitam invartelile astea inutile.

  5. Adi
    20 Iunie 2010 la 17:29

    „am zis ca legea este barbara si legea este barbara pentru ceea ce zice ea: sa omori copii neascultatori, sa omori femeia care a precurvit, etc.”
    bine, atunci intelege ca legea despre care zicea Iisus nu se refera la omorat pe nimeni, ci la respectat anumite reguli (are prevederi prescriptive, nu punitive)!
    Invartelile sunt ce te faci tu ca nu intelegi ce este Legea, ca Legea se refera la porunci, nu la pedepse! Deci sprijinul lui Iisus pentru prescriptiile Legii nu este valabil si pentru pedepsele pe care le inventasera evreii.
    Oare nu retii ca a salvat-o pe prostituata de la lapidare?

    In privinta taiatului mainilor si scosului ochilor… pur si simplu nu e asa. Daca te lipsesti de context vezi la ce se refera prin mana si ochi – la anumite acte considerate pacat. Se refera sa renunti la pacat; ca dovada, nimeni nu si-a taiat mainile sau scos ochii considerand ca asa le-a zis Iisus!

  6. 20 Iunie 2010 la 19:02

    “am zis ca legea este barbara si legea este barbara pentru ceea ce zice ea: sa omori copii neascultatori, sa omori femeia care a precurvit, etc.”
    bine, atunci intelege ca legea despre care zicea Iisus nu se refera la omorat pe nimeni, ci la respectat anumite reguli (are prevederi prescriptive, nu punitive)!

    Degeaba incerci sa le separi legile. Legile au prevederi prescriptive si punitive. Tinand cont ca Iisus vorbeste de LEGEA este vorba de toate legile din V.T.

    Invartelile sunt ce te faci tu ca nu intelegi ce este Legea, ca Legea se refera la porunci, nu la pedepse! Deci sprijinul lui Iisus pentru prescriptiile Legii nu este valabil si pentru pedepsele pe care le inventasera evreii.
    Oare nu retii ca a salvat-o pe prostituata de la lapidare?

    Invartelile sunt pentru ca tu nu stii ce este Legea. Daca cineva omoara pe altcineva este condamnat la inchisoare conform legii sau nelegii? Legile sunt si prescriptive si punitive! Iar unele legi din VT sunt barbare, iar Iisus aproba acele legi si spune ca vor fi pentru totdeauna. Asta e ultima data cand raspund la comentarii despre „Legea” si legile barbare din biblie..

    In privinta taiatului mainilor si scosului ochilor… pur si simplu nu e asa. Daca te lipsesti de context vezi la ce se refera prin mana si ochi – la anumite acte considerate pacat. Se refera sa renunti la pacat; ca dovada, nimeni nu si-a taiat mainile sau scos ochii considerand ca asa le-a zis Iisus!

    Tipic, pur si simplu nu e asa! asta da argument. Iara incerci interpretari si reinterpretari dar de data asta nici o interpretare nu va schimba faptul ca iisus zice ca daca pacatuiesti trebuie sa te automutilezi si ca e mai bine sa sa traiesti fara madulare decat sa ajungi in iad. Faptul nimeni nu practica ceea ce IIsus zice este doar un alt exemplu in care crestini nu respecta invataturile lui Iisus.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

